woensdag 17 augustus 2011

betrapt

Hoi Veronique,

Tjonge, bij jullie is de vakantie al weer voorbij. Hier hebben de kinderen nog drie hele weken vrij, gelukkig maar want ik vind het heel gezellig, iedereen thuis.


Terwijl ik je schrijf haalt mijn man Bram op. Hij is een week meegeweest met het Nationaal Epilepsie Fonds, op kamp. Elke zomer weer maken betrokken vrijwilligers tijd vrij om de kinderen een leuke week te bezorgen. Deze vakantieweek had ik dus alleen mijn dochters Eva en Femke thuis. Zij hebben lekker alle aandacht gehad. Maar ik voel nu een lichte kriebel in mijn buik: nog even en dan heb ik mijn ventje weer thuis. Lekker!


Je schrijft over de enorme pannen die er in de Lotjekeuken op het fornuis staan. Een enorme pan waaruit straks een heerlijke website moet komen. Ik begrijp dat het boek Angsthaas en de Anderen al bijna uit de oven komt? Leuk! Ik heb een voorproefje van het boek gezien (echt heel heel bijzonder!) en heb de Angsthaasknuffel via de post gekregen. Angsthaas ziet er niet erg bang uit, hij is wel grappig en lief.


Ik heb de afgelopen maanden een aantal kado-abonnementen op Lotje&co weggegeven. Bijvoorbeeld op ‘juffendag’ aan de juffen van Bram, om ze te bedanken voor hun geweldige inzet voor Bram. Het ontroert me altijd om te zien hoe ze hem tegemoet treden, hoeveel geduld ze hebben, en wat ze voor hem willen doen. Ik draag de zorg echt zorgeloos aan hen over, elke schooldag weer.


Ik betrap me erop dat ik telkens kijk of ik het tijdschrift ergens zie liggen. Zo ook bij de bibliotheek. Daar zag ik het blad nog niet. De volgende keer neem ik een exemplaar voor ze mee, zal ze er op wijzen. Hoop dat ze dan ook een abonnement nemen!


Zo, ik ga nu even een taart bakken: het wordt een pruimentaart. Voor straks als Bram weer thuis is!


Alle goeds, geniet nog even voor de drukte weer begint!

Maaike

Over de thuiskomst van Bram: http://avontureninandersland.blogspot.com/2011/08/de-aardbeienkoningin.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten