maandag 5 september 2011

weer thuis!

He Maaike en Veronique,
Het is weer voorbij, die mooie zomer. Ik heb niets met dat liedje, maar die ene regel komt elk jaar in september wel een keer bij me naar boven.
Het is weer voorbij.
De droomreis naar Amerika, waar we ons maanden op verheugden, zit erop en nu gaan we er nog maanden van nagenieten.
Ik had geen laptop mee, las af en toe de mail en liet verder de wereld aan me voorbij gaan. Mensen belden bezorgd over aardbevingen en windhozen, maar wij zaten in de zon alle stormen trokken aan ons voorbij.
Gisteravond was het zover. Ik ging achter de computer zitten en opende de mail. Er zaten heel veel leuke tussen!
Toen ging ik naar de keuken van Lotje waar jullie samen een paar weken doorbrachten. Het was er gezellig en het rook heerlijk en ik zou graag even het recept van die pruimentaart willen hebben.
De onrust is uit de keuken. De overvolle pannen zijn even op een laag pitje gezet, de oven is er allen voor taarten en niet meer voor half aangebrande projecten. Het is fijn en goed om dat te zien. Het blad en de website gaan de hoofdgerechten voor dit najaar vormen. Angsthaas is ondertussen helemaal alleen naar de drukker in China gevlogen. En zo hebben we een mooi lijstje om ons mee bezig te houden.
De eerste echte bijeenkomst in de keuken van Veronique is er deze week, we gaan dan met een aantal mensen kijken hoe we taken kunnen verdelen. Iedereen die we vroegen komt en niemand krijgt er een cent voor. Ik vind dat geweldig en ik ben heel benieuwd.
Leuk dat je kleine Sam meeneemt, Maaike. Hij krijgt hierbij een poot en een lik van onze Sam, een bastaard bordercollie van vier. Hij was gedurende de vakantie bij een van mijn beste vriendinnen en hij had het heerlijk, maar toen hij thuiskwam en ons zag, explodeerde hij gewoon van blijdschap. Dat is dan wel zo heerlijk om te zien en te voelen, je kunt het een beetje vergelijken met het gevoel dat je krijgt als de nieuwste Lotje op je mat valt, alleen maar leuk!
Tot snel allebei en even als hint: die blauwe taart van Bram zag er erg lekker uit. Als hij zich deze week nog een middagje verveelt…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten