maandag 27 juni 2011

kom binnen, Kaat.

He Kaat,
Kom binnen, ga zitten.
Wat leuk dat je in de keuken van Lotje komt om hier de komende weken met mij bij te praten.
Schuift al die stapels maar even opzij. Dat zijn de dingen die Veronique nog moet doen voordat die op vakantie kan, of weet je wat, begin daar maar niet aan want die stapels zijn zo hoog dat je ze nooit opzij krijgt.
Daar links is nog een leeg hoekje, daar zal ik wat voor je neerzetten.
Waar heb je zin in, thee of koffie?
Gezellig dat je er bent, ik had natuurlijk geen zin om vier weken alleen in de keuken te zitten en al die pannen en potten in de gaten te houden. Die enorme pan links dat is het blad van Lotje&co. Het is een soep die geweldig goed gaat en waar nog steeds meer smaak en geur aan komt. Mensen beginnen echt te verlangen naar een break met onze eigen cupasoup, het tijdschrift van Lotje.
Ik denk en hoop dat ook juist bij het volgende nummer, midden in de zomervakantie, we alle gezinnen en naasten weer even een lekker moment kunnen geven.
Vakantie met je zorgintensieve kind vraagt immers ook af en toe (of vaker) om even bijtanken.
Dat kleine pannetje rechts zijn de lezingen, je mag best even kijken, er moeten nog een paar kruiden bij, maar dat begint echt al ergens op te lijken. Dan zie je daar een grote stoofpot met theaterdieren, die begint goed te sudderen. In de oven staan de spelletjes.
Tja, en in de gootsteen staat een grote bakvorm. Dat is Angsthaas, die was helemaal aangebakken, maar ik heb hem in de soda gezet en dan gaan we daar opnieuw mee aan de slag.
Sorry, ik klets maar door, maar Lotje is zoveel. Ik weet nog steeds niet of je nu thee of koffie wil.
En ik heb je nu al snel heel wat over de keuken verteld, maar ik weet niets van jou.
Ben je – fijn woord, hè – doelgroepmoeder?
Ik schenk in en kom even lekker zitten.
Vertel eens wat meer.
Over jezelf dus, en ook over wat je van de keuken van Lotje vindt.
Misschien heb je nog wel de wereld aan tips en ideeën over hoe we alles nog lekkerder kunnen maken.
Ik heb veel zin daar met je over te gaan bloggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten