vrijdag 17 juni 2011

rust en ruimte

He Veronique,
Je weet dat ik denk dat degene die de vakantieplanningen doet zelf geen kindervriend is, en zeker ook geen moedervriend.
Ook nu weer hadden de beide jongens, om geheel onduidelijke redenen, een week vrij terwijl Frances dan wel weer een hele week naar school moest. Gelukkig kon ik ook vrij nemen en zelfs met Robbert en Ebel even drie dagen naar Schier.
Daar vonden we, zoals altijd, rust en ruimte.
Ik kon even goed nadenken over alles rond Lotje en terughalen dat ik boven alles zo ontzettend blij is dat het zover is als het is. Het is toch ongelooflijk hoe ver alles in minder dan een jaar gekomen is.
Maar ondertussen klik ik toch steeds mijn I phone aan en speur in de mail of er al nieuws binnengekomen is van een fonds of een donateur.
Niets.
Ik weet wel wat het is dat me onrustig maakt, zelfs in de rust en de ruimte van Schier, de zomervakantie nadert en dan zou het gewoon zo heerlijk zijn als we wisten dat een aantal belangrijke dingen, zoals de website, door zouden kunnen gaan.
Maar op Schier blijft het rustig en er melden zich geen goede gevers.
Ebel, Robbert en ik wandelen uren met de hond.
Het eiland is rustig en er zijn weinig mensen, wat Vutters, wat gezinnen met heel jonge kinderen. En paar verdwaalde ouders met zo'n rare week vakantie tussendoor, net zoals de jongens en ik.
We zitten in de zon, we lopen door de regen, we liggen tot heel laat 's avonds in bed te lezen.
Na drie dagen gaan we terug.
Thuis kruip ik snel achter de computer en ik ga weer meteen weer aan de slag.
Er is genoeg te doen
Ik ga bijvoorbeeld nu ook elke week nog een blogje aan jou schrijven.
En al lopend aan het strand heb ik ook nog wat dingen bedacht waar we misschien iets moois mee kunnen doen, bijvoorbeeld een columnwedstrijd dit najaar?
Zo zie je dan weer na een paar dagen rust en ruimte aan het wijdse strand van Schier, dat alle plannen en ideeen, al die kleine korrels zand, samen het mooiste Lotje-Kasteel (gaan) vormen!
Nog twee weken, dan ga jij die kant op.
Of je er al zin in hebt, dat hoef ik niet te vragen.
Of je er al klaar voor bent, dat is vast een ander verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten