zaterdag 9 juli 2011

overkoken

He Kaat,
Je hebt het helemaal goed begrepen. Lotje&co kan en wil veel, moet ook veel. Het blad leidt tot meer inititieven maar er zijn ook weer meer initiatieven nodig om mensen indirect op het blad te wijzen. We zijn daar net gisteren nog eens in alle rust, met veel lekkere koffie en een heerlijke salade, voor gaan zitten en hebben korte, krachtige en (hopelijk) haalbare doelen opgesteld.
We hebben voor het blad de grote ondersteuning van NSGK en zonder die steun zouden we het helemaal niet voor elkaar krijgen. Maar daarnaast zou het zo mooi zijn als een bedrijf Lotje zou willen adopteren, zoiets als Crystal Clear met maandverband in Afrika,of Pampers met vaccinaties. Lotje is niet zo zichtbaar en ook niet zo groot, maar ik denk vaak dat wij, met onze kinderen, een onontdekt stukje wereld in Nederland zijn.
Heb jij vroeger ontdekkingsreiziger willen worden? Ik wel!
En ergens in Nederland is er een bedrijf of een organisatie die daar ook nog van droomt, prive of zakelijk, dat maakt niet uit. Met zo'n club, die blijft dromen (maar ook gewoon goed geld verdient), zouden wij zo geholpen zijn.
Wat hebben wij dan te bieden, vragen sommigen.
Nou, niet veel, geen enorme rendementen op je investering.
Alhoewel, bijdragen aan de (h)erkenning van een kwetsbare, bijzondere doelgroep is toch ook weer niet niks.
En bij ons is er rendement in het meest bijzondere wat ieder mens heeft: in een mensenleven.
Over anderhalve week komt Lotje 4 uit. Ik ben benieuwd. Ik merk dat ik elke keer voor het verschijnen van het nieuwe nummer kriebels in mijn buik krijg, wordt het weer zo mooi, een tikje mooier misschien nog? Als ik de Lotje uit mijn brievenbus pak, dan heb ik een stukje van mijn leven en mijn dromen in handen.
Ik ga op de bank zitten, met koffie en een grote truffel van Albert Hein (in het koelvak, een aanrader!) en ga op ontdekkingsreis.
Je schreef mooie woorden over Tess en haar label.
Soms zeggen mensen, 'nou, met een label ben je er nog niet hoor.'
Dat begrijp ik maar al te goed.
Maar zonder label ben je nergens, en dat merkte ik deze week weer (zie, als je wilt, column op Lotje website).
Ik rond af, ga naar de AH om eten in te slaan. Zal ik iets lekkers meenemen voor in onze keuken?

Weet je, ik geef je een receptje, dat past er prima bij. Mijn lievelingstoetje in deze tijd van het jaar, deze vorm is van Nigella Lawson.
Eaton Mess
Ingrediƫnten
- 500 ml slagroom
- 500 g aardbeien, grof gehakt
- 2 theelepels granaatappelsap
- 4 kant-en-klaar gekochte meringues (bij V&D hebben ze geweldig lekkere!)
- 2 theelepels suiker of vanillesuiker
dan:
Doe de aardbeien in een schaal. Voeg er de suiker en het granaatappelsap aan toe en laat de aardbeien marineren terwijl je de slagroom klopt.
Klop de slagroom in een grote kom tot hij dik, maar nog zacht is.
Verkruimel de meringues, niet alles al te fijn. Dan schep je aarbeien en meringues en slagroom voorzichtig door elkaar en dan in mooie glazen of op een bordje, verdeel er de rest van de gemarineerde aardbeien over en een paar stukje meringue.

Of ben je meer van hartig, dan heb je misschien eentje voor mij, want ik lust alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten