vrijdag 29 juli 2011

Proost

He Kaat en Veronique,
Ik heb een flesje rose koudgezet en er staan hapjes op tafel. Ik heb net roquamole gemaakt, een dip van avocado met roquefort van Nigella Lawson.
Pure calorieen, net wat we af en toe nodig hebben.
Ik zal je missen, Kaat, al gaat dit zeker een vervolg krijgen. Nu gaan wij beiden plaats maken voor Veronique en Maaike, weer een versie combi in de keuken. Stel je voor dat het ons ooit gaat lukken om ergens op een uniek plekje in Nederland echt een grote, gezellig keuken in ons eigen Lotjehuis te krijgen? Een huis met een paar heerlijke logeerplekken, dieren, rust en de ruimte om helemaal jezelf te zijn.
Zien jullie het voor je?
In dat huis bevindt zich de keuken van Lotje, waar altijd verse soep is, verse koffie en thee, en dampend warme appeltaart. Daar kun je binnen lopen als je je verhaal kwijt wilt, een arm om je schouder nodig hebt of gewoon, als je daar zin in hebt.
Nu vergeet ik bijna weer de wijze conclusie die we vlak voor de vakantie trokken, we gaan ons de komende tijd op een paar dingen concentreren en de rest zal moeten wachten. Dat Lotjehuis blijft dus eerst een droom, maar wel een lekkere, toch?
Wat ik mooi vond in je laatste blog waren de kleine bijdragen die je beschreef; op je school abonnee's werven voor Lotje, haar bij de Bruna even vooraan zetten. Ik zie voor me hoe je dat doet en ik word daar erg vrolijk van! Zulke bijdragen kan iedereen die ons een warm hart toe draagt doen, en als we dat blijven doen, met z'n allen, staan we vanzelf altijd vooraan en krijgt niemand ons daar meer weg.
En Veronique, ik ben benieuwd wat Maaike en jij samen gaan bekokstoven. Ik verheug me er op om jullie bijdragen te gaan lezen en natuurlijk ook om in september samen verder te gaan.
Ik zeg dit nu alleen even tegen jullie, we zitten hier nu toch met z'n drietjes aan de wijn, maar eigenlijk zijn Lotjemensen, lezers, makers, helpers, toch wel erg veel leuker dan anderen?
Eens? Daar proosten we dan op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten